TEKİRDAĞBÜYÜKŞEHİRBELEDİYESİ
Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi
İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı
  • 1 - Ruhsat almak ruhsatımı yenilemek, yapı kullanma izin belgesi almak istiyorum nereye başvurmalıyım?

    Söz konusu parsel hangi ilçe belediyesinin sınırları içerisinde kalıyorsa ilgili belediyenin İmar ve Şehircilik Müdürlüğüne başvuru yapılması gerekmektedir.

  • 2 - Yapıya başlama süresi ne kadardır?

    Yapıya başlama müddeti ruhsat tarihinden itibaren 2 (iki) yıldır.

  • 3 - Ne kadar süre sonra ruhsat hükümsüz sayılır?

    Yapıya başlamadığı veya yapıya başlanıpta her ne sebeple olursa olsun başlama müddetiyle birlikte 5 yıl içinde bitirilmediği takdirde alınan ruhsat hükümsüz sayılır. Bu durumda yeniden ruhsat alınması mecburidir.

  • 4 - Köyden mahalleye dönüşen "Kırsal Yerleşme Alanlarında" ne tür yapılar yapılabilir? Bu yapılar için yapı ruhsatı alınması gereklimidir? Nereye müracaat etmeliyim?

    1/25000 Ölçekli Tekirdağ İl Çevre Düzeni Planı notlarına göre Kırsal Yerleşim Alanlarında konut, entegre tesis niteliğinde olmayan ve imar planı gerektirmeyten tarım ve hayvancılık amaçlı yapılar ile mahalde oturanların ihtiyaçlarını karşılayacak bakkal, manav, berber, köy fırını, köy kahvesi, köy lokantası, tanıtım ve teşhir büfeleri ve köy halkı tarafından kurulan ve işletilen kooperatiflerin işletme binası gibi yapılar için İlçe Belediyesince kırsal yapı belgesi düzenlenir.

  • 5 - Karayolları kenarına koyulacak tabela ve totemler için nereye müraccat etmeliyim?

    Karayolları Bölge Müdürlüğü ve Ulaşım Dairesi Başkanlığı uygun görüşüne müteakiben Zabıta Dairesi Başkanlığına başvurulur.

  • 6 - Evimin tescilli olup olmadığını nasıl öğrenebilirim?

    Müze Müdürlüklerinde ve KUDEP'te bulunan, Edirne Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğünün onaylamış olduğu tescil listelerinden, ada ve parsel bilgilerini verilerek öğrenilir.

  • 7 - Tescilli yapılarda basit onarım belgesi nasıl alınır?

    Tescilli mülk sahibi vatandaşların basit onarım ön izin belgesi alabilmesi için dilekçe ile Büyükşehir Belediyesi kapsamında kültür varlıkları şube müdürlüğünde kurulan kudeb’e başvuru yapmaları gerekmektedir.

  • 8 - Tescilli yapılarda hangi işlem için hangi kurum ve kuruluşlardan izin alınır ?

    Tescilli mülk sahibi vatandaşların esaslı onarım projeleri için Edirne Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne, basit onarım tadilatları için Büyükşehir belediyesinde kurulan Koruma Uygulama Denetim Bürosundan izin almaları gerekmektedir.

  • 9 - Can ve mal güvenliğini tehdit eden atıl durumdaki tescilli mülklerle ilgili güvenlik önlemleri nasıl alınır?

    Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi kapsamında kurulan Kudeb’ e gelip buradaki teknik ekiplerin belirlediği şekilde önlem almaları gerekmektedir. 10 gün içinde güvenlik önlemi alınmadığı takdirde, belediyesince önlem alınacaktır ve 3194 sayılı İmar Kanununun 39 uncu maddesi gereği % 20 fazlası ile vatandaştan tahsil edilmektedir.

  • 10 - 3. Derece arkeolojik sit alanlarının boş parsellerine inşaat yaparken sondaj kazıları için hangi kurumdan izin alınır?

    Müze müdürlüğüne başvuru yapılması gerekmektedir.

  • 11 - Belediye bünyesinde yaptırılan rölöve, restitüsyon ve restorasyon projelerinin vatandaşa ne gibi faydası vardır?

    Kültür Varlıkları gelecek nesillere aktarılarak envanter oluşturmaktadır.

  • 12 - 1/25000 Ölçekli İl Çevre Düzeni Planı Onay, Revizyon Ve Değişiklik Süreci Nasıldır?

    1/25000 Ölçekli Çevre Düzeni Planı üzerinde yapılacak işleme ve yere göre plan müellifince veya taşınmazların sahibince gerekli kurum izin ve görüşleri toplanır.

    ‘A’ grubu karneye sahip imar planı müellifince gerekli çalışmalar yapıldıktan sonra dosya onaylanmak üzere Büyükşehir Belediye Meclisine sunulur. Talebin Büyükşehir Belediye Meclisince kabul edilmesi durumunda plan bir aylık askı ve internet ilanına çıkarılır. Askı ilanı süresinde itiraz gelmediği takdirde plan veya değişikliği kesinleşir ve yürürlüğe girer.

  • 13 - 1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı Onay, Revizyon Ve Değişiklik Süreci Nasıldır ?

    1/5000 Ölçekli Nazım İmar Planı işlemine göre plan müellifince veya taşınmazların sahibince gerekli kurum izin ve görüşleri toplanır. Yeterli grup karneye sahip imar planı müellifince gerekli çalışmalar yapıldıktan sonra onaylanmak üzere dosya halinde Büyükşehir Belediye Meclisine sunulur. Talebin Büyükşehir Belediye Meclisince kabul edilmesi durumunda plan bir aylık askı ve internet ilanına çıkarılır. Askı ilanı süresinde itiraz gelmediği takdirde plan veya değişikliği kesinleşir ve yürürlüğe girer.

  • 14 - 1/1000 Ölçekli Uygulama İmar Planı Onay, Revizyon Ve Değişiklik Süreci Nasıldır?

    1/000 Ölçekli Uygulama İmar Planı için yapılacak işleme göre plan müellifince veya taşınmazların sahibince gerekli kurum izin ve görüşleri toplandıktan sonra plan yapımına ait esaslara dair yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak plan dosyası öncelikle ilgili ilçe belediye meclisine sunulur. talebin kabul görmesi halinde dosya ilçe Belediyesince Tekirdağ Büyükşehir Belediyesine gönderilerek büyükşehir belediye meclisinde görüşülmesi sağlanır. Talep Büyükşehir Belediye Meclisince de onaylandığı takdirde tekrar İlçe Belediyesine gönderilir ve İlçe Belediyesince gerçekleştirilecek bir aylık askı ve internet ilanı esnasında itiraz gelmediği takdirde plan kesinleşir ve yürürlüğe girer.

  • 15 - Kamu Yatırımlarının Planlama Süreci Nasıldır ?

    Kamu yatırımlarının daha hızlandırılmasını sağlama amacıyla, 13.04.2016 tarihli ve 467 sayılı Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi kararına istinaden Resmi kurumlarca yapılan 1/1000 Ölçekli Plan ve Plan Değişikliği tekliflerinde ise değişik bir prosedür uygulama imkânı bulunmakta olup konuya ilişkin ilçe belediyesi görüşüyle birlikte plan müellifince veya taşınmazların sahibince gerekli kurum izin ve görüşleri toplandıktan sonra, Plan Yapımına Ait Esaslara Dair Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak plan dosyası doğrudan Büyükşehir Belediyesine gönderilerek Büyükşehir Belediye Meclisinde görüşülmesi sağlanır. Talep Büyükşehir Belediye Meclisince onaylandığı takdirde bir aylık askı ve internet ilanına çıkarılır. askı ilanı süresinde itiraz gelmediği takdirde plan veya değişikliği kesinleşir ve yürürlüğe girer.

  • 16 - Çevre Düzeni Planı kararları kimleri ilgilendirir?

    Çevre düzeni planı kararları tüm merkezi kurum ve kuruluşlar ile yerel yönetimler de dahil olmak üzere kamu ve özel tüm kesimler için bağlayıcıdır.

  • 17 - Çevre Düzeni Planlarının temel özellikleri nelerdir?

    Nazım ve uygulama imar planlarını bağlayıcı ve yönlendiricidir. Arazi kullanım kararlarını genel hatlarıyla belirler, üzerinden ölçü alınarak uygulamaya geçilemez. Plan paftaları, plan uygulama hükümleri ve plan açıklama raporu ile bir bütündür.

  • 18 - İmar Planları nelerdir?

    İmar Planları; Nazım İmar Planı ve Uygulama İmar Planından meydana gelir.

  • 19 - Nazım imar planı nedir?

    Nazım imar planı: Mevcut ise çevre düzeni planının genel ilke, hedef ve kararlarına uygun olarak, arazi parçalarının genel kullanış biçimlerini, başlıca bölge tiplerini, bölgelerin gelecekteki nüfus yoğunluklarını, çeşitli kentsel ve kırsal yerleşme alanlarının gelişme yön ve büyüklükleri ile ilkelerini, kentsel, sosyal ve teknik altyapıalanlarını, ulaşım sistemlerini göstermek ve uygulama imar planlarının hazırlanmasına esas olmak üzere, varsakadastral durumu işlenmiş olarak 1/5.000 ölçekte, büyükşehir belediyelerinde 1/5000 ile 1/25.000 arasındaki herölçekte, onaylı halihazır haritalar üzerine, plan notları ve ayrıntılı raporuyla bir bütün olarak hazırlanan plandır.

  • 20 - Uygulama imar planı nedir?

    Uygulama imar planı: Nazım imar planı ilke ve esaslarına uygun olarak yörenin koşulları ve planlama alanının genel özellikleri, yapının kullanım amacı ve ihtiyacı, erişilebilirlik, sürdürülebilirlik ve çevreye etkisi dikkate alınarak; yapılaşmaya ilişkin yapı adaları, kullanımları, yapı nizamı, bina yüksekliği, taban alanı katsayısı, kat alanı kat sayısı veya emsal, yapı yaklaşma mesafesi, ön cephe hattı, ifraz hattı, kademe hattı, ada ayrım çizgisi, taşıt, yaya ve bisiklet yolları, ulaşım ilişkileri, parkları, meydanları, kentsel, sosyal ve teknik altyapı alanlarını, gerektiğinde; parsel büyüklükleri, parsel cephesi ve derinliği, arka cephe hattı, yol kotu ve bu kotun altındaki kat adedi, bağımsız bölüm sayısı gibi yapılaşma ve uygulamaya ilişkin kararları, uygulama için gerekli imar uygulama programlarına esas olacak uygulama etaplarını ve diğer bilgileri ayrıntıları ile gösteren ve varsa kadastral durumu işlenmiş olarak 1/1.000 ölçekte onaylı halihazır haritalar üzerinde, plan notları ve ayrıntılı raporuyla bir bütün olarak hazırlanan plandır.

  • 21 - Planlara ne zaman itiraz edilebilir?

    Planlar onay tarihinden itibaren belediye başkanlığınca tespit edilen ilan yerlerinde ve ilgili idarelerin internet sayfalarında bir ay süreyle eş zamanlı olarak ilan edilir. Bir aylık ilan süresi içinde planlara itiraz edilebilir.

  • 22 - İmar hakkında bilgiyi nereden alabilirim?

    Parselin bağlı bulunduğu ilçe belediyesinden imar hakkında bilgi alınabilir.

  • 23 - Düzenleme ortaklık payı nedir ve nerelerde kullanılır?

    Belediyeler veya valiliklerce düzenlemeye tabi tutulan arazi ve arsaların dağıtımı sırasında bunların yüzölçümlerinden yeteri kadar saha, düzenleme dolayısıyla meydana gelen değer artışları karşılığında bedelsiz kesilen paya "düzenleme ortaklık payı" denir.

    Düzenleme ortaklık payları, düzenlemeye tabi tutulan arazi ve arsaların düzenlemeden önceki yüzölçümlerinin yüzde kırkını geçemez (düzenleme ortaklık payları, düzenlemeye tâbi tutulan yerlerin ihtiyacı olan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilk ve ortaöğretim kurumları, yol, meydan, park, otopark, çocuk bahçesi, yeşil saha, ibadet yeri ve karakol gibi umumî hizmetlerden ve bu hizmetlerle ilgili tesislerden başka maksatlarla kullanılamaz).

    Düzenleme ortaklık paylarının toplamı, yukarıdaki fıkrada sözü geçen umumi hizmetler için, yeniden ayrılması gereken yerlerin alanları toplamından az olduğu takdirde, eksik kalan miktar belediye veya valilikçe kamulaştırma yolu ile tamamlanır.

  • 24 - Asgari Mesafe Tespit Tutanağı nasıl temin edilir ?

    Büyükşehir Belediyelerinin yetkili olduğu yerlerde Asgari Mesafe Tespit Tutanağı Büyükşehir Belediyeleri tarafından düzenlenmektedir. Belediyemize yapılan müraacata müteakiben İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığı Harita Şube Müdürlüğümüz tarafından hazırlanan belge Enerji Piyasası Denetleme Kurumu Başkanlığı ve başvuru sahibine iletilmektedir.

  • 25 - Cadde ve sokaklara isim verilmesi, verilen isimlerin değiştirilmesine ilişkin taleplerin değerlendirilme adımları nelerdir ?

    Yapılan talepler 5216 Sayılı Büyükşehir Belediye Kanununun 7/g Maddesi kapsamında "...meydan, bulvar, cadde, yol ve sokak ad ve numaraları ile bunlar üzerindeki binalara numara verilmesi işlerini gerçekleştirmek." hükmü doğrultusunda incelenerek Büyükşehir Belediyesi Meclisi Kararı alınmak üzere meclise sunulmaktadır. Alınan kararın İlin mülki amiri tarafından onayına müteakiben cadde-sokak ismi verilmesi, değiştirilmesi işlemi gerçekleştirilmektedir.

  • 26 - Halihazır Haritaların yapılması ve onaylanması ?

    3194 Sayılı İmar Kanununun 7/a Maddesi kapsamında halihazır haritaları bulunmayan yerleşim yerlerinin halihazır haritaları Büyükşehir Belediyemiz tarafından yapılmaktadır. Bununla birlikte; Özel sektör tarafından hazırlanan halihazır haritaların kontrollerinin yapılması ve onaylanması işlemleri de Harita Şube Müdürlüğümüz tarafından yapılmaktadır.

BİZE ULAŞIN
ALO 153
TEKİM - BÜYÜKŞEHİR
Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi olarak Alo 153 hattıyla ya da iletişim butonuna tıklayarak bize ulaşabilirsiniz.